Utemanarbloggen

Bosse Roséns tankar om att avhjälpa naturbrist

Två personer som springer.

Spring ifrån problemen

2018-06-14

Stressad? Värk? Trött? Eller vill du bara få mer ork och må bättre?  Spring! Här får du fem supertips för att springa från problem och till välmående. 

Glad världsmiljödag! Plogga dig smidig.

2018-06-05

Hjälp dig själv och världen på samma gång. Plogga dig smidig!

Ren och skär löparglädje!

Därför har jag ingen löparklocka (än)

2018-05-23

Jädrans vad kul det kan vara med statistik och uppmuntran. Men jag har ändå valt bort löparklockan och går på känsla. Än så länge. 

Ung man sitter tillbakalutad på en parkbänk.

Fem tips för en lyckad stubbsittning

2018-04-13

Vill du bli mer kreativ, ”vaccinera” dig mot stress eller bara få en stunds skön avkoppling? Stubbsitt! Stubbsittning är övningen som funkar direkt men blir bättre ju mer du gör det. Här får du mina fem bästa tips till en lyckad stubbsittning.

En människa som promenerar på vintern.

Fira Smålands nationaldag. Gör en Utvandring.

2018-03-01

Skippa marsipantårtan! Fira Smålands nationaldag med en Utvandring i stället.

Företag som gör gott är lönsamma. Foto: Pixabay.

Gör gott, bli rik, sov gott.

2018-02-16

Det är dags att börja använda företagens kreativitet och finansiella muskler till att göra gott på allvar. Du och ditt företag kan ta det första steget redan idag. Hur du gör är upp till dig – men ta steget och sov bättre om natten. Det är lönsamt!

Bosse Rosén guidar till vinterlöpning.

Spring säkert i vinter – utan dubbar

2018-02-09

Slutar du springa när vintern kommer för att du är rädd att halka? Då missar du många fina upplevelser. Här får du tipsen som gör vinterlöpningen säker ocn njutbar.

Mer grönska inomhus bidrar till välbefinnande.

Natur och arkitektur – partners för värdighet

2018-02-08

Bättre byggnader och njutbar natur kan göra underverk för att människor och planet ska må bra. Är värdighet det nya svarta? 

Att mikropausa hjärnan ger dig snabbt ny energi.

Mikropausa hjärnan på en minut (eller mindre)

2018-02-07

Buller, snackande kolleger och dina egna tankar är bara några saker som sliter på hjärnan. Men du kan mikropausa hjärnan på mindre än en minut. Gör det till en del av din vardagliga hälsostrategi!